Bumerang - Yazarkafe

8 Nisan 2017 Cumartesi

Bir Istanbul Masalı

Ielts sınavı için Istanbula gitmemiz gerekiyordu. Arabayla gitsek o trafikte çıldıracağımı kesinlikle biliyordum. Otobüs ayrı dert... Daha önce uçağa hiç binmemiş olan ben için bu büyük bir fırsattı. Sınav tarihi ve sınavın yapılacağı oteller belli olduktan sonra gerekli ayarlama ve otel rezervasyonlarına koyuldum. Edremit kalkışlı Atatürk hava limanı inişli biletlerimizi gidiş dönüş olarak aldık. Sınavın olacağı otellerin ikisinede yakın bir otelide ayarladıktan sonra yola çıkmayı bekledik. Sınav günü yaklaştıkça Gökçenin heyecanıda arttı. Cuma günü arabamıza atlayıp Edremit'e doğru yola çıktık. Yolda yemek molası verip özlediğimiz meşhur Edirne ciğerini yedik. Tabi Edirne'de değil. Hava alanına 1 saat erken giriş yaptık. Güvenlik kontrollerinden geçip biletlerimizi aldıktan sonra uçağa biniş için kapıların açılmasını bekledik. Kapılar açıldı yerimizi aldık vs. Yolculuk kısa sürdü. Kalkış, yükseliş, 10 dk. Kadar standart uçuş ve sonra tekrar iniş anonsu duyuldu. Ilk kez uçmanın verdiği heyecan anlatılamaz. Her ne kadar kısada olsa gökyüzünde olmak. O bulutların üzerinde uçmak insana farklı duygular hissettiriyor.

Hava alanına indikten sonra otele ulaşım konusu kafama takıldı. Mesafe yakın (35 km) olsada kendimiz toplu taşıma ile hiç bir bilgi sahibi olmadan oraya ulaşamazdık. Özellikle Istanbulun akşam iş çıkışı trafiğinde üstelik Cuma. Taksiyi hiç düşünmedim. Vahşi aslanların eline düşmüş bir ceylan misali yem olmaya niyetim yoktu. Aklıma Uber'i kullanmak geldi. Kanadada yaşayan çok sevdiğimiz canımızın içi, bir tanemiz Denizimiz daha önce bu sistemden bahsetmişti. Toronto gezilerinde ulaşımı bu sistem üzerinden sağlamışlardı. Programı yükledik gerekli bilgileri doldurduktan sonra aracı çağırdım. Vip bir Vito geldi. Yaklaşık 1.5 saatlik bir yolculuk yaptık. 100 TL gibi bir ücret ödedik ve çok memnun kaldık. Tabi bu arada Uber sistemi ülkemizde yasal hale gelememiş hala. Buna çok üzüldüm. Keşke herkes bu sistemi bilse, yasal olsa ve kullansa.

Otelimize geldik. Yerleştik. Temiz nezih bir otel. Seçimimizi doğru yaptığımıza sevindik doğrusu. Aksam olmadan sınavın olacağı oteli bulup hemde yemek yemek için otelden ayrıldık.

Ah Istanbul senmi büyüksün benmi demeye yemedi totom. Bu nedir yarabbi. Karmaşa kalabalık ses gürültü. Ne ararsan var. Çanakkale kadar bir avmye girdik. Yemek katını bulana kadar 1 saat geçti. 1. Kattaymış sorarsan. Ama bana göre 4. Kat. Yemeğimizi yedik ki adam gibi yemek yenecek bir mekanda yoktu kafam kadar avmde. Neyse alacaklarımızı aldık. Metroya binip otele döndük. Ama yürümemiz gereken mesafe kısa olmasına rağmen havanın karanlık olması sebebi ile koşar adım gitmek zorunda kaldık.

Gece erkenden yatıp sabah erkenden kalkarak sınavın olacağı otele geldik.

Gökçe şu anda sınavda. Ilk 3 sınavı burada 4. Sınavı ( speaking ) başka bir otelde olacak. Speaking sınavı yazılı sınavdan 3 gün önce yada 3 gün sonrada olabiliyor. Şanslıyız ki aynı güne denk geldi. Yoksa git gel yapmak gerekecekti.

Bakalım sınavdan çıkmasını bende heyecanla bekliyorum...