Bumerang - Yazarkafe

14 Eylül 2017 Perşembe

Sonunda memleketteyim...

Montreal'e indikten sonra pasaport kontrole geldi sıra. Pasaportu ve uçakta verilen declaration form'u pasaport görevlisine veriyorsun. Declaration form hakkında bilgiyi BURADAN alabilirsinz.

Sonra sorular başladı. Neden geldiniz. Ne kadar süre ile kalacaksınız. Dönüş planınız nedir? Dönüş biletim olmadığı için ülkeye geri döneceğime inandırmak baya zamanımı aldı. Çünkü visitor visa ile geldiğim için benim ülkeden ayrılacağıma ikna olmaları gerekiyor. Bunuda açıkça belirtti zaten görevli. Ilk kontrolü geçtikten sonra İmmigration office'e gitmem gerektiğini söyledi.

Burada daha sıkı bir kontrolden geçiyorsunuz. Dosyamda her konuda belgem mevcut olduğu için pek zorlanmadım açıkçası. Eşimin ve kızımın permitlerini gösterdim. Banka hesapları vs. sonunda ülkeden ayrılacağıma ikna oldu memur. Bu kısım kişiden kişiye değişebilir. ilk kontrolde bile ülkenize geriye gönderilebilirsiniz.

Kontrollerden sonra uçaktan çıkan bavulları alıp iç hatlar kısmına kendinizin götürmesi gerekiyor. Gökçeler geldiğinde İstanbuldan verdikleri bavulları Halifax'a kadar ellememişlerdi. Uçuştan uçuşa fark ediyor politikalar.

Halifax uçağına bindikten sonra gece 23:40 sularıda Halifax'a indim. Deniz ve çekirdek ailem beni bekliyordu. Saolsun Deniz çok kahrımızı çekti. Buradan ona çok selam söylüyorum.

Selam Deniz. Kar varmı ? :p :)

Bugün 4. günüm. Ada ve Gökçe okula başladı. Artık yarın buradaki günlerim hakkında ufak ufak yazmaya başlarım.

See you later...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sonunda PR kartlarımız geldi...

 Uzun, maddi ve manevi yorucu bir süreç geride kaldı. Sonunda kartlarımız bugün 18.01.2022 elimize ulaştı. Kanada'ya 2. iniş tarihimiz: ...