Bumerang - Yazarkafe

14 Eylül 2017 Perşembe

IST - YUL ( ISTANBUL - MONTREAL )

Evet yine elimde bavullarım dış hatların kapısındayım :) Sanırım sabah sularında yine buradaydım. O zaman cebimde umutlarım ve Kanadaya gidiş biletim vardı. Şimdi ne umudum kaldı nede biletim. Bari gidip şu fazla bagaj paramı isteyeyim dedim. Belki acırlarda geri verirler. Yine oradan oraya savrulduktan sonra paramı alabileceğimi söylediler. Bagaj ödeme fişlerini üzerine supervisor'un sicil isim ve imzasını attırdıktan sonra ödememi geri aldım. Bu arada yeni bilet içinde yaldır yaldır internette aranıyordum. Gözüme THY'nin Montreal uçuşu çarptı. O anda zaten THY'nin bilet satış ofisi ile işlem yaptığımdan sorma gereği hissettim.

Abi Kanadaya gidermi ? :) Bin evladım dedi yolda atarız dedi....

Saat 10:20 a.m civarı ile TR Saati ile. Uçuş 14:20... Bana gayet mantıklı geldi. Montreal oradan 3 saatlik bekleme ile Halifax. E zaten bavuldu pasaporttu immigrationdu derken o 3 saat anca geçecekti. Bilet fiyatını sorduğumda 4052 TL olduğunu söyledi. O söyledi ben dinledim. Masal gibi gelmişti. Change yaptığım 2500 TL hesaptaydı. Kart ile çektirip kalan meblayıda USD olarak ödedikten sonra koşa koşa kontuara gittim. Biletimi bastırdım. Bavullarımı verdim. Fazla bavulumu tekrar aynı bilet satışa ödedim vs vs... Artık elmde 4 saat sonrası için KANADA biletim vardı.

Dejavu. Sabah yaşadıklarımı aynen gün içinde tekrar yaşayıp kendimi binişin yapılacağı kapıya attım.

Bu arada şunlara özellikle dikkat edin.

THY ile direk Kanada topraklarına uçacaksanız. Özel bir şirket daha kontuara girmenize izin vermeden pasaportunuzun ve vizenizin ön kontrolünü yapıyor. Pasaportunuza ufak bir kontrol etiketi yapıştırıyor.

Sonra kapıya gittiğinizde yine aynı şirket biletinizi ve pasaportunuzu tekrar kontrol ediyor.
Sonrasında sizi ve kabin çantanızı özel bir solisyon ile örnekler alarak inceliyor. Şarbon yada benzeri mikropları araştırdıklarını tahmin ediyorum. Avuç içlerinizeden, ayakkabılarınızın içinden, kıyafetlerinizden, bavullarınızı açtırıp kontrol ediyorlar. Varsa laptop ve tabletlerini açmanızı istiyorlar. Bu işlemlerden geçtikten sonra biniş kapısına girmenize izin veriliyor.

Bu kontrolleride geçtikten sonra artık gönül rahatlığı ile uçağa geçebilirsiniz. Bileti cam kenarından vermişler saolsunlar. Uzun bir uçuştan sonra (11 saat kadar) Montreal'e indim.

Ufak bir ara... Daha bitmedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sonunda PR kartlarımız geldi...

 Uzun, maddi ve manevi yorucu bir süreç geride kaldı. Sonunda kartlarımız bugün 18.01.2022 elimize ulaştı. Kanada'ya 2. iniş tarihimiz: ...