Bumerang - Yazarkafe

14 Kasım 2018 Çarşamba

Neden Halifax? (Sorulara cevaplar)

Farklı platformlardan gelen soruların içinde " Danışmanınız kim ? " ve " Neden Halifax? " başlıkları fazlası ile dikkat çekmeye başladı. Özellikle "Neden Halifax" sorusu, benim de kafamı kurcalamaya başladı. Çünkü biz pek incik boncuk araştıran tipler değiliz. Cape Breton Island'ın immigration programını incelerken (Arif'in Mençıstır'a attığı golü ararken) Atlantic immigration programı ile karşılatım. Sonra Halifax'ı ve Halifax'ın eyaletin başkenti olduğunu ve NSCC'nin mezuniyet sonra PGWP almaya imkan sağladığını öğrendim. Halifax'ı araştırıken orada uzun yıllardır yaşayan ve saolsun bizlere hiç bir yardımı esirgemeyen Deniz ile abisi vasıtası ile tanıştık. Yani işin özü pek araştırmadık. Yani iş imkanları nedir? Nerede kalınır? Kiralar ve aylık giderler nedir? Tax oranı ve saat ücreti diğer eyaletlere göre ne kadar farklı? vs?vs?vs? bunları araştırsaydım, ince eleyip sık dokusaydım buralara gelemezdim. Bizde karar alınır ve uygulanır. Asla derinlemesine incelenmez. Karı koca bu kafadayız. Dönüşümüz de öyle oldu. Gece yatarken " dönelim mi ? " diye sorduk. Sabahına biletleri almıştık. Türkiye'ye döndüğümüzün ertesi günü bu defa " Ne bok yedik biz. Kanada'ya dönelim mi ?" diye sorduk ve Kanada'ya dönme kararı aldık.



Yani anlayacağınız biz sonuç odaklıyız. Pek soru sormadan spontane yaşıyoruz. Burada hala öyleyiz. İkimizde çalışıyoruz. Ha aldığımız yetiryormu derseniz, normal ve kendini bilen bir aile kafa kafaya geçinir. Ama biz hala ayda 1000CAD cepten yemeyi başarıyoruz. Onada alışırız elbet.
Danışman için ufak bir not düşeyim. Artık visa işleri ile ilgilenmediği için ne yazık ki paylaşamıyorum. Ki bundan öncede kimse ile paylaşmadım :)
Gelelim Halifax'a; buraya gelirken iş planı yapmamıştım. Klasik türk kafası ile, gider en kötü taksicilik yaparım diyordum :D yaptırmıyorlarmış onu anladım. Process biraz uzun. Ben Class5 ehliyetimi aldım, 4 sınavı için randevu aldım. Class4'ten sonra insanı biraz hırpalıyorlar ama alınca işler biraz daha kolay olacak gibi.
Neyse. Şimdi öncelikle " ingiliççe bilmeniz lazım " eğer ki " mi no ingiliş " modundaysanız gelmeyin. Net söylüyorum. Üzerler seni berduş olursun :D Eğer ki ingilizce'niz varsa gider saat ücreti 14-15-17-19CAD (işine göre) olan işlerde çalışırsınız. Ha Tim, Mac, Sbucks vs gibi yerleri saymıyorum oralar 11CAD ki oralarda çalışmak içinde ingilizce lazım. Yoksa saatliği 8-9CAD olan yerlerde under table (masa altı) işlerde çalışmak zorunda kalırsınız. O sebeple üzdürmeyin kendinizi.
Gelelim asıl meseleye. Ben turist visa'sı ile gelicem. Oradan WP'ye başvururum. Sende gelme arkadaş. Yoksa seni de üzerler :) Biz ilk seferinde o lanet WP'ye burada başvurmayı göze alamadığımız için döndük. Burada kapıda alanlar bile var ama başvurup 4 ay geçmesine rağmen alamayanlarda. Çalışma iznin olmadan seni çalıştıracak yer bulman zor. Hadi buldun diyelim onlarda seni üzer. O sebeple iki şey olmadan gelmeyin. 1.si " İNGİLİZCE ve 2.si WP " tabi diğer tarafı söylemiyorum. Okuyacak eş zaten Study visa ile geleceği için ondan bahsetmeme gerek yok.
Çok paranız varsa ve sadece okuyacak eş okuyup diğer eş çalışmadan evde çocuk bakacaksa amenna. O zaman mesele yok. Ama bizim gibi ucu ucuna yaşayanlardansanız okuyacak eşinde çalışması gerekecek. Benim saat ücretim 15CAD ve haftada 40 saat ve bazen üzeri çalıştığım halde eşimin çalışması gerekiyor. Yoksa geçinemeyiz, geçinemezsiniz. Türkiye'de vergiden şikayet ediyorduk ya, buranında farkı yok. Ya kaçak elden cash çalışacaksınız ve vergi vermeyeceksiniz yada bizim gibi paşa paşa vergi verecek azda olsa kazanacaksınız. Bunlar ince konular. Önce buralara gelin sonra düşünürsünüz :)
Neyse ben hala acaba dönsek mi diye düşünmüyor değilim. Ama sonra yolda birinin bana bakıp, hatta gülümseyip "günaydın" demesi yeterli oluyor. işi ileri götürüp kendimi hemen bir yaya geçitine atıyorum PAT arabalar durmuyor mu, işte o an diyorum ki kendime " yapma, sakin ol, geçecek hepsi " PR'ı alana kadar bir şekilde maddi manevi zorluklar çekeceğiz. Sonrasını bende bilmiyorum.
Arif''in mençıstır'a attığı golü ararken Songül Karlı video'suna rastlamış kadar olduysanız ben yatıyorum. Kafanızı fazla takmayın. Neden, niye, nasıl... Siz ne kadar plan yapsanızda, kader kendi senaryosuna sizi başrol yapıyor. Haydi iyi geceler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sonunda PR kartlarımız geldi...

 Uzun, maddi ve manevi yorucu bir süreç geride kaldı. Sonunda kartlarımız bugün 18.01.2022 elimize ulaştı. Kanada'ya 2. iniş tarihimiz: ...